search
close-icon
Datacentra
PlatformDIGITAL®
Partners
Expertise en middelen
Over Ons
Language
Login
search
globe-iconNL (NL)
Neem contact met ons op
banner
Artikel

Focus op de Klant : samenwerken met klanten om duurzaamheid te bereiken in de datacenterindustrie

Mark Reynolds, vice-president van Global Operations

2 augustus 2021

In de eerste editie van onze Klant First Focus-blogserie besprak ik het belang van luisteren naar en samenwerken met klanten en hoe dat van invloed is op veel van de successen bij Digital Realty.

De explosie van datagroei, de versnelling van de vraag en de verstoring van data-zwaartekrachtbarrières zijn wereldwijde uitdagingen waar onze klanten vandaag de dag mee te maken hebben. Als we met hen praten, horen we hoe de digitale economie van vandaag verandert hoe ze waarde creëren/leveren, nieuwe beveiligingsuitdagingen met zich meebrengen en workflows verstoren.

Het oplossen van deze problemen is van cruciaal belang voor onze klanten, maar er is ook een ander essentieel doel dat ze willen bereiken vanwege de trends van vandaag: duurzaamheid.

Duurzaamheid, datacenters en de digitale werkplek
In het recente Data Center and Colocation Market Trends 2021-rapport van Forrester wijzen ze erop dat:

"Onderzoek naar de milieu-impact van datacenters valt samen met hun groei in 's werelds belangrijkste economische hubs. De COVID-19-pandemie van 2020 heeft de modellen voor werken op afstand een boost gegeven, waardoor het wereldwijde internetverkeer tussen 1 februari en half april 2020 met 40% toenam. Meer verkeer verbruikt meer stroom."

We weten dat er na de pandemie enkele veranderingen zullen blijven bestaan, waaronder een meer voorkomende en permanente aanwezigheid van een digitale werkplek. Tegelijkertijd blijft de datazwaartekracht toenemen en blijft de datagroei toenemen. Het is dus niet moeilijk voor te stellen waarom duurzaamheid belangrijk is voor klanten.

Als bedrijven Forrester zien praten over milieucontrole en datacenters, weet ik zeker dat dat hun aandacht trekt. Het kan een van de belangrijkste drijfveren zijn om deel uit te willen maken van de wereldwijde inspanning om een ​​milieubewuste onderneming te zijn.

Werken om de wereldwijde datacenterindustrie te leiden op het gebied van duurzame milieuprestaties
Nog voordat de pandemie zijn stempel drukte op de digitale werkplek, sprak onze CEO, Bill Stein, met Jim Cramer over onze laatste reeks duurzaamheidsinitiatieven. "We zijn gefocust op duurzaamheid omdat het belangrijk is voor onze klanten en omdat we denken dat dit het juiste is om te doen," zei hij.

Sterker nog, 90% van onze top 20 klanten heeft publiekelijk verklaard hoe belangrijk het is om duurzaamheidsdoelstellingen te behalen.1 Onze verkoop- en Klant vinden dus al manieren om samen te werken en onze ESG-initiatieven te integreren met hun ESG-toezeggingen en feedback.

Praten over duurzaamheid en het tonen van acties, resultaten en erkenningen zijn essentieel voor klanten wanneer ze op zoek zijn naar een milieuvriendelijke partner.

Bill's interview met Jim Cramer was in april 2020, kort nadat we een 7,5-jarig certificaat voor stroom en hernieuwbare energie hadden ondertekend om ons elk jaar van 260.000 MW windenergie te voorzien. Bill kon de kijkers van Cramer vertellen dat we de afgelopen twee jaar 500.000 ton CO2-uitstoot hebben vermeden.

Dat is het equivalent van meer dan 100.000 auto's per jaar van de weg halen. Tegen het einde van 2020 hebben we 1,9 miljoen ton CO2-equivalent vermeden.

Maar sinds dat gesprek hebben ons bedrijf en onze klanten zoveel meer kunnen bereiken, waaronder:

  • Verbetering van de hulpbronnenefficiëntie door middel van energie, water, afval en koolstof
  • Transparantie en prestaties communiceren met belanghebbenden
  • Een agressieve doelstelling voor koolstofemissies vaststellen met het Science-Based Target Initiative (SBTi)
  • Gericht op 100% hernieuwbare energie voor alle Europese eigendommen
  • Ons Incentive Pursuit-programma versterken om teams te helpen energie te maximaliseren en te besparen
  • Gebruikmakend van een rivierkoelingsproject dat naar verwachting 18.400 MWh energie en 795 ton CO2 per jaar zal besparen (bij totale capaciteit)

Toch is dit nog maar het begin. U kunt nog meer van onze duurzaamheidsinitiatieven, prestaties, samenwerkingen en erkenningen zien in ons 2020 ESG-rapport. Daarin belichten we ook de manieren waarop we met klanten communiceren over energie-efficiëntie, transparantie, groene leasenormen en projecten voor schone energie.

De versterking van herkenning
Wanneer klanten duurzaamheid serieus nemen, zoeken ze partners die een bewezen staat van dienst hebben in het zoeken naar en behalen van klimaatgerichte doelen. Criteo heeft bijvoorbeeld als doel om zijn bedrijf van 100% hernieuwbare energie te voorzien en vond dat Digital Realty de ideale partner was:

"We denken dat Digital Realty echte trendsetters zijn in deze ruimte. We kunnen zien dat (duurzaamheid) een heel belangrijk doel voor hen is. We geloven dat ze daadwerkelijk kunnen helpen de industrie mee te slepen, omdat steeds meer mensen op zoek gaan naar hernieuwbare energieopties, zal de rest van de industrie in de pas moeten lopen en de leider moeten inhalen."

Dit is het perfecte voorbeeld van:

  1. De reden waarom we meer naar onze klanten moeten luisteren en naar hun feedback moeten handelen
  2. Trends zetten en de concurrentie voor blijven
  3. Waarom het cruciaal is voor PlatformDIGITAL om de uitdagingen van data-explosie/datazwaartekracht/interconnectie + duurzaamheidsdoelstellingen aan te pakken
  4. Hoe klanten letten op het landschap bij het kiezen van een partner

Om de impact van duurzaamheidsinitiatieven op de CO2-voetafdruk effectief aan te tonen, zijn de resultaten op het gebied van efficiëntie en kosten aanzienlijk, maar dat geldt ook voor erkenningen van milieugerichte entiteiten.

In ons ESG-rapport ziet u ook erkenningen zoals:

  • 2020 NAREIT Leider in de Light Award Winnaar in de datacentersector
  • EPA ENERGY STAR Partner van het jaar in 2020 en 2021
  • Green Lease Leader, Gold Award in 2020 en 2021
  • EPA Green Power Partnership's Top 20 Tech en Telecom lijst
    Newsweek's lijst van meest verantwoordelijke bedrijven in 2021

Zoals bij elk belangrijk bedrijfsdoel, spelen samenwerkingen met klanten een cruciale rol bij het behalen van succes, en dat geldt ook voor de ontwikkeling van ESG-initiatieven. In een interview met Nareit zei Aaron Binkley (2020 Infrastructure Masons Sustainability Champion Finalist en onze Senior Director of Sustainability Programs) dat communicatie de sleutel was tot het opstellen (en laten we zeggen "duurzaamheid") van een ESG-rapport:

"In een vroeg stadium wil je de materialiteit beoordelen van de onderwerpen waarop je je gaat concentreren en om dat te doen, wil je praten met de belangrijkste belanghebbenden", zei hij.

Duurzaamheid is een doel dat we samen kunnen bereiken. Als we u kunnen helpen nieuwe duurzaamheidsdoelen te ontwikkelen of meer te doen om deze te bereiken, neem dan vandaag nog contact met ons op.

Bedankt voor het lezen van de blog van vandaag. Bedankt voor het kijken. Kijk voor de aankondiging van de volgende Klant First Focus-blog op LinkedIn, Twitter of onze Klant Insights Brief.

Misschien vind je dit ook leuk:

Maak kennis met de blogserie Klant First Focus van Digital Realty
Duurzaamheid voorop: de wereldwijde inzet van Digital Realty om onze ecologische voetafdruk te verkleinen

1 - Digital Realty ESG-rapport , 2020

Tags